Olajvizsgálat a mezőgazdaságban
John Deere 8285R lehajtás
Partnerünknél a 766 összes üzemórát futott garanciális korú gép lehajtásában – gyári olaj alkalmazása mellett is – súlyos vas, króm és réz kopadékokat találtunk. Az olajanalízis eredménye után Partnerünk belső vizsgálata során megbizonyosodott, hogy a lehajtások olajai nem voltak a gépkönyvben előírt első 300 üzemóra után lecserélve. Így sikerült egy több milliós alkatrész meghibásodását még időben észlelni, és ezzel megállítani a további kopásokat. Ezzel nem csak az alkatrészek cseréjét sikerült elkerülnünk, hanem a gép kényszerű állásából fakadó üzemkiesést is, amely majd egy év múlva, a garancián túl következett volna.
MC CORMICK MTX 125 hajtómű és hidraulika
A különböző mezőgazdasági gépeknél nem meglepő az, amikor a hajtómű és a hidraulika egy közös olajtérben helyezkedik el. Az ilyen berendezések esetében nem ritkák a 140-180 literes feltöltési mennyiségek sem, melynek cseréje sokszor indokolatlanul korán következik be, így a nagy feltöltési mennyiség miatt extra kiadások jelentkeznek. Partnerünk esetében az olajvizsgálat kimutatta, hogy a 3000 üzemórát futott olaj állapota és szennyezettsége bőven a normális határértékeken belül van, így az nyugodtan tovább használható. Az olaj csereintervallum kitolásával évente több száz, esetleg több ezer liter kenőanyag is megtakarítható.
New Holland TM 120 motorolaj
A rendszeresen karbantartott New Holland traktor motorolaj vizsgálata igazolta azt, hogy az olaj állapota megfelelő és kopadékfémek sincsenek jelentős mennyiségben az olajban. Azonban a kevés üzemórát futott olajban határértéken túli szilíciumot mutatott ki az olajvizsgálat, ami egyértelműen por bejutásra utal. Az analízis után hamar kiderült, hogy a levegőszűrő helytelen működése okozta a por bekerülését. A szűrű cseréje után megoldódott a probléma, így sikerült meggátolni a por bejutást, ezzel megelőzni a káros kopásokat, és a motor idő előtti meghibásodását.